De vaste bezoeker van deze website zal het vast al zijn opgevallen: De hele website is inmiddels op een professionele manier vernieuwd. Enerzijds om een professionelere uitstraling te realiseren, maar vooral om het boekingsproces te kunnen automatiseren. Want het wordt steeds drukker bij Visgids Biesbosch, en daar ben ik uiteraard enorm dankbaar voor!
Steeds drukker
Die toegenomen drukte zorgde echter ook voor heel veel planning en communicatie in de avonduren, en daardoor slopen er toch een aantal foutjes in, die resulteerden in dubbele boekingen. Slordig, en vervelend voor de gast! Gelukkig heb ik dit alsnog op kunnen lossen, maar het liet duidelijk de noodzaak zien om dit voor eens en altijd goed te regelen. Want ik verwacht ook in de toekomst toenemende drukte, en ik kan mezelf niet in vieren delen. Automatiseren was dus de sleutel, en Diana van der Pol van Di-Va.nl heeft dit perfect voor me ingevuld!
Ik neem je bij de hand
Maar ik snap dat dit in het begin ook even wennen is voor met name mijn vele vaste gasten, dus in dit blog neem ik je als gast bij de hand in het nieuwe boekingsproces. We gaan er even stap-voor-stap doorheen, zodat alles duidelijk is. We beginnen even bij het begin. Wanneer je al bekend en vertrouwd met mijn dienst bent kun je gelijk de agenda raadplegen in het gele blok met het visje. Via deze link kom je direct op de pagina met mijn twee arrangementen: Biesbosch XL in de Biesbosch/Benedenrivieren of Hardcore Pike Fishing op de Westelijke Randmeren.
Wanneer je voor het eerst komt, en graag meer te weten komt over mij, mijn dienst en -niet onbelangrijk!- mijn referenties, kun je hiervoor in de overige blokken op de homepage terecht. Via de oranje buttons word je dan doorgeleid naar de “Hoe werkt het?” pagina, waarop alle voorkomende vragen duidelijk worden beantwoord. Onderaan deze pagina vind je de button om dan alsnog naar de boekingsagenda te gaan.
De agenda zelf
Wanneer je een datum wilt boeken, kom je terecht op de boekingspagina, waar je allereerst nog twee blokken met uitgebreide informatie over de twee arrangementen vindt. Onder deze blokken staan de twee arrangementen als webshop-items, en na het maken van je keuze kun je er eentje aanklikken (of alle twee natuurlijk 😉). Je komt nu in het scherm waarin je kunt aangeven of je met 1-2 personen, of met drie personen wilt komen. Daarnaast kun je hier ook een dagvergunning aanvinken, wanneer je niet over een Vispas beschikt.
Nadat je dit hebt ingevuld kun je op de button klikken, waarop je in één oogopslag de beschikbare dagen in die maand ziet. Ook de komende maanden kun je hier bekijken. Heb je een beschikbare dag gevonden die jou/jullie past? Klik deze dan aan, en voltooi de bestelling. De betaling kun je via IDeal voldoen, en na het doen van de betaling krijg je een bevestiging met het adres in de mail. Geheel automatisch. Ook ikzelf krijg een melding dat er een boeking is binnengekomen, en de boeking wordt automatisch in mijn agenda gezet. Nooit meer dubbele boekingen dus!
Duidelijkheid
Ik heb met de aanschaf van dit vlekkeloos werkende systeem geprobeerd om de gast volledige duidelijkheid over de gemaakte afspraken te geven. Daarnaast sluit ik hiermee de pijnlijke dubbele boekingen volledig uit. Ik snap dat dit een stukje persoonlijk contact kost, maar dat halen we aan boord toch wel in. Het was gewoon echt niet meer te doen om boekingen op de oude manier te verwerken..
Ik hoop dat ik je hiermee wat handvatten heb gegeven om soepel over te gaan naar dit nieuwe boekingsproces, en nodig je uiteraard uit om hier meteen de proef op de som te nemen!
Tot ziens!